
Bostadsrättens indirekta nettoskuld
Du som är medlem kan se det inspelade webinariet om bostadsrättens indirekta nettoskuld.
Efter att ha intervjuat nio av de mest framgångsrika fastighetsmäklarna i en stor organisation, lokaliserade över hela landet, slogs Martin Ahlenius och hans medförfattare av hur viktiga kundrelationerna var för deras välmående, skriver Högskolan i Gävle i ett pressmeddelande.
- Det som överraskade både oss och till viss del de intervjuade var hur mycket kundrelationerna påverkade som emotionell drivkraft. Att en varmare relation till sina kunder blir en drivkraft i sig, säger Martin Ahlenius.
Vidare beskriver pressmeddelandet att de högpresterande mäklarna sade att de drivs av att hjälpa människor, att det är så de ser på mäkleri. Vissa av dem pratade om hur de får kickar av att få ett stort förtroende.
- Eftersom förtroendet handlar om någonting som händer mellan människor så blir det finansiella också en bekräftelse på hur du är som person, och man mår bra av att vara en människa som inger ett sådant förtroende, säger Martin Ahlenius.
Snabba klipp kommer inte att leda till en långsiktig positiv kundrelation som gör att mäklaren till sist bara lever på rekommendationer, enligt Martin Ahlenius. Dessa stjärnmäklare agerar långsiktigt och relationen till kunderna är mycket viktig, så de måste genuint gilla att jobba med människor.