Mäklarpanelen: "Framtidens mäklare måste våga vara personlig"
Sara Helin
Jag tror att det personliga mötet och kundrelationerna kommer vara ännu viktigare. Allt mer kommer digitaliseras men i bostadsaffärer kommer det mänskliga mötet och tryggheten det ger fortfarande behövas. Kanske kommer det bli ännu viktigare då än vad det är nu. Jag tror att de mäklare som inte bara fokuserar på sälj utan som även fokuserar på människan kommer lyckas bättre i framtiden. Den personliga kontakten kommer vara avgörande i det allt mer digitaliserade samhället.
Gabriel Damar
Framtidens mäklare behöver vara ännu mer rådgivare än säljare. Med ökad digitalisering och mer pålästa kunder kommer det krävas djupare kompetens, bättre kommunikation och ett ännu starkare personligt varumärke. Man måste kunna förmedla sitt värde tydligt – varför ska just du få sälja bostaden? Den förmågan kommer bara bli viktigare.
Louise Larsson
Personligt engagemang. Det är och kommer fortsätta vara den starkaste valutan. I en värld där allt fler satsar på automatisering och digitala flöden, tror jag att det mänskliga mötet blir avgörande. Kunder är trötta på bottar, formulär och att inte känna sig sedda. Framtidens mäklare vågar vara personlig, närvarande – och mänsklig.