Svensk Fastighetsförmedling
Nyhet Bransch 27 januari 2022

Ny visuell identitet för Svensk Fastighetsförmedling

Svensk Fastighetsförmedling byter nu visuell identitet och butikskoncept. Den välkända och smått ikoniska logotypen ersätts med en ny logotyp som ska driva nya associationer till varumärket. Hela 230 bobutiker i Sverige och Spanien får därmed ny kostym. Satsningen kommuniceras med en bred marknadsföringskampanj.

Nyheten om den nya visuella identiteten och varumärkesförändringen kommunicerades i veckan i ett pressmeddelande. Svensk Fastighetsförmedlings Chief Experience Officer Jennie Skogsborn Missuna kommenterade bytet så här: 

-    Vårt varumärke är välkänt, och vi uppfattas redan som trovärdiga, kunniga och engagerade men vi vill ladda det med fler associationer som nytänkande och moderna, för att vi ska kunna möta kunders förväntningar och krav. Att vi byter identitet och logotyp är en viktig del i vår utveckling och det säger sig självt att vi inte kan ge dagens kunder det de vill ha med gårdagens metoder. Svensk Fastighetsförmedlings varumärke ska framåt rymma så mycket mer. 

För att stötta upp varumärkesarbetet och den nya visuella identiteten går Svensk Fastighetsförmedling ut i en bred kampanj. Enligt uppgift i pressmeddelandet kommer kampanjen synas under både vår och höst i en rad kanaler. Bland annat TV, radio, sociala medier, utomhus och lokala dagstidningar. 
 

Skapad 27 januari 2022
Uppdaterad 20 februari 2023
Branschen