Mäklarsamfundets kundvägledare
Nyhet Medlem 19 december 2019

En hälsning från Mäklarsamfundets Kundvägledare

God jul och gott nytt år, hälsar Mäklarsamfundets Kundvägledare – som hjälper dina kunder med frågor relaterade till bostadsaffären, i både stort och smått.

Över 3500 per år. Så många samtal tar Mäklarsamfundets Kundvägledare Magnus Bäckström och Annika Ahlberg emot. Det gäller även för 2019. Vägledarna ska vara en lättillgänglig resurs för mäklarnas kunder. 

Det kan uppkomma många oklarheter i samband med en bostadsaffär. Vanliga frågor från säljare och köpare handlar om så kallade dolda fel och vad som kan anses vara ett byggnadstillbehör. Kunderna frågar också om budgivning och mäklarens ansvar i ett förmedlingsuppdrag. Bristfällig städning och trasiga vitvaror är återkommande anmärkningar från missnöjda köpare. Så här i adventstid vill vi också nämna den lilla men i praktiken viktiga frågan om vem som ansvarar för att byta batterier i brandvarnaren. 

Vägledarnas telefontid har utökats under året. Målsättningen är att samma dag återkoppla till samtliga kunder som lämnat sitt telefonnummer. Titta gärna på filmerna Konsumentkollen, t.ex. nr 14  Vem ansvarar för det trasiga kylskåpet? 

Med det hälsar Magnus Bäckström och Annika Ahlberg alla läsare en riktigt god jul och ett gott nytt år!
 

Skapad 19 december 2019
Uppdaterad 13 mars 2023
Kundvägledarna