Hoppa till huvudinnehåll
Medlem? Logga in

Top

  • Nyhetsbrev
  • Pressrum
  • In English
  • Om oss
  • Kontakt
  • Karriär

Huvudmeny top

  • För fastighetsmäklare
  • För konsument
  • Utbildning
  • Opinion och analys
Sök mäklare
Bli medlem
Logga in
Sök
Mobile Menu

Mobile menu

  • För fastighetsmäklare
    • Juridik
      • Fastighetsmäklarlagen
      • Juridiska artiklar nyhetsbrev
      • GDPR
    • Medlemskap
      • Bli medlem
      • Dolda Felförsäkring
      • Försäkringar
      • Utträde
      • Nämnder
        • FRN - branschgemensam tvistlösningsnämnd
        • Disciplinnämnd
    • Mäklarsamfundets årsmöte 2025
    • bopedia
    • AML-stöd
    • Forskning & Uppsatser
    • Riktlinjer för trygga anställningar
    • Internationellt
    • Jobbforum
      • Företag/Franchise
      • Söker arbete
      • Söker medarbetare
    • Samarbetspartners
    • Kretsar
      • Mellansvenska kretsen
      • Norrlandskretsen
      • Skånekretsen
      • Småland/Blekingekretsen
      • Stockholmskretsen
      • Västsvenska kretsen
    • Stadgar, policydokument
      • Rekommendationer
    • Mäklarsamfundet 100 år
      • Mäklarsamfundets jubileumsbok
  • För konsument
    • Köpa med mäklare
    • Sälja med mäklare
    • Budgivning
    • Faktablad & råd
    • Konsumentkollen
    • Prisstatistik
    • Länkarkiv
  • Utbildning
    • Anmälan kurser
    • Utbildningsverksamheten
    • GDPR - Behandling av personuppgifter
    • Kurskrav
    • Juridiska kurser
    • Jord och skog
    • Kommersiella fastigheter
    • Biktfadern
    • Kvalificerad Fastighetsmäklarassistent
    • Mäklarakademin
    • För studenter
    • Hur blir jag fastighetsmäklare?
    • Litteratur
    • Finanspolisen informerar
  • Opinion och analys
    • Mäklarsamfundets reformprogram
    • Debatterat och publicerat
    • Analyser och rapporter
      • Mäklarsamfundets branschrapport 2024
      • Mäklarinsikt
      • Temarapporter
    • Remissvar
    • Talkshow - Tak över huvudet
    • Hemägandets samhällsnytta
    • Näringspolitisk agenda
    • Panelsamtal mm
  • Bli medlem
  • Sök mäklare
  • Nyhetsbrev
    • Bransch
    • Juridik
    • Konsument
    • Medlem
    • Press/Opinion
    • Rapport
    • Utbildning
    • Kontakt
    • Nyhetsbrev arkiv
  • Pressrum
  • In English
    • Mäklarsamfundet (Association of Swedish Real Estate Agents)
    • Konsumentkollen – Consumer TV
    • English dictionary
    • Report: The Swedish Housing Market and Real Estate Agents
  • Om oss
    • Kalender
    • Medarbetare
    • Styrelse
    • Valkommitté
    • Lediga tjänster
    • Logotyper
    • Mäklarsamfundets jubileumsbok
    • Mspecs
    • Hemnet
      • Historien om Hemnet
      • Mäklarsamfundet och Hemnetaffären
    • Svensk Mäklarstatistik
    • Cookie-policy
    • Integritetspolicy - icke medlem
    • Integritetspolicy - medlem
  • Kontakt
  • Karriär
  • För fastighetsmäklare
    Bostadsrättens indirekta nettoskuld
    Nettoskuld webinarium

    Bostadsrättens indirekta nettoskuld

    Du som är medlem kan se det inspelade webinariet om bostadsrättens indirekta nettoskuld.

    Se inspelningen här
  • För konsument
  • Utbildning
  • Opinion och analys
  • För fastighetsmäklare
    • Juridik
      • Fastighetsmäklarlagen
      • Juridiska artiklar nyhetsbrev
    • Medlemskap
      • Bli medlem
      • Dolda Felförsäkring
      • Försäkringar
      • Utträde
      • Nämnder
        • FRN - branschgemensam tvistlösningsnämnd
        • Disciplinnämnd
    • Mäklarsamfundets årsmöte 2025
    • bopedia
    • AML-stöd
    • Forskning & Uppsatser
    • Riktlinjer för trygga anställningar
    • Internationellt
    • Jobbforum
      • Företag/Franchise
      • Söker arbete
      • Söker medarbetare
    • Samarbetspartners
    • Kretsar
      • Mellansvenska kretsen
      • Norrlandskretsen
      • Skånekretsen
      • Småland/Blekingekretsen
      • Stockholmskretsen
      • Västsvenska kretsen
    • Stadgar, policydokument
      • Rekommendationer
    • Mäklarsamfundet 100 år
      • Mäklarsamfundets jubileumsbok
  • För konsument
    • Köpa med mäklare
    • Sälja med mäklare
    • Budgivning
    • Faktablad & råd
    • Konsumentkollen
    • Prisstatistik
    • Länkarkiv
  • Utbildning
    • Anmälan kurser
    • Utbildningsverksamheten
    • GDPR - Behandling av personuppgifter
    • Kurskrav
    • Juridiska kurser
    • Jord och skog
    • Kommersiella fastigheter
    • Biktfadern
    • Kvalificerad Fastighetsmäklarassistent
    • Mäklarakademin
    • För studenter
    • Hur blir jag fastighetsmäklare?
    • Litteratur
    • Finanspolisen informerar
  • Opinion och analys
    • Mäklarsamfundets reformprogram
    • Debatterat och publicerat
    • Analyser och rapporter
      • Mäklarsamfundets branschrapport 2024
      • Mäklarinsikt
      • Temarapporter
    • Remissvar
    • Talkshow - Tak över huvudet
    • Hemägandets samhällsnytta
    • Näringspolitisk agenda
    • Panelsamtal mm

Genvägar

  • Kontakta Mäklarsamfundet

Breadcrumb

  1. Hem
  2. Nyheter
  3. Konsumentkollen avsnitt 16 – Handpenning
Nyhet Konsument 11 maj 2017

Konsumentkollen avsnitt 16 – Handpenning

Hur stor ska handpenningen vara? Varför ska handpenningen deponeras på fastighetsmäklarens klientmedelskonto? Vad är ett depositionsavtal? Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström ger dig svaren i avsnitt 16 av Konsumentkollen.

Se avsnittet här

  • Facebook share
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Mail
Skapad 11 maj 2017
Uppdaterad 23 mars 2023
Kundvägledarna Handpenning Avtal Konsumentkollen

Relaterade nyheter

Sommartips från Mäklarsamfundets kundvägledare
Sommartips från Mäklarsamfundets kundvägledare

Sommartips från Mäklarsamfundets kundvägledare

 / Konsument 16 maj 2024  Mäklarsamfundets kundvägledare tar emot samtal från köpare, säljare, spekulanter och andra som har frågor om mäklartjänsten och bostadsaffären. Under år 2023…

Mäklarsamfundets kundvägledare fyller 20 år!
Mäklarsamfundets kundvägledare fyller 20 år!

Mäklarsamfundets kundvägledare fyller 20 år!

 / Medlem 3 april 2024  Det var 2004 som Mäklarsamfundet inrättade tjänsten och anställde Titti Öhrn med titeln kundombudsman. Magnus Bäckström tog över 2016.Tre år senare förstärktes…

Köparens betalning av handpenningen, en nödvändig förutsättning för rätten till provision?
Köparens betalning av handpenningen, en nödvändig förutsättning för rätten till provision?

Köparens betalning av handpenningen, en nödvändig förutsättning för rätten till provision?

 / Juridik 5 april 2023  Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd har i två avgöranden ansett att fastighetsmäklaren inte har haft rätt till provision i de fall där köparen inte har…

Frågorna dina kunder ställde 2022
Frågorna dina kunder ställde 2022

Frågorna dina kunder ställde 2022

 / Bransch 12 januari 2023  Mäklarsamfundets Kundvägledare tar varje år emot samtal från tusentals köpare, säljare och spekulanter med frågor om bostadsaffärer. Magnus Bäckström berättar…

Radiotips: Mäklarsamfundets kundvägledare i P1
Radiotips: Mäklarsamfundets kundvägledare i P1

Radiotips: Mäklarsamfundets kundvägledare i P1

 / Konsument 5 maj 2022  Vad gäller egentligen när man flyttar in och märker att något inte riktigt fungerar som det ska? Vår kundvägledare Magnus var i förra veckan med i P1 för att…

Pandemin och elektroniska signaturer i mäklartjänsten
Pandemin och elektroniska signaturer i mäklartjänsten

Pandemin och elektroniska signaturer i mäklartjänsten

 / Juridik 9 december 2020  Vi får alltjämt många frågor om vad som gäller avseende formkrav för undertecknande av de avtal som förekommer inom ramen för mäklartjänsten. Antalet frågor…

Högtryck hos Mäklarsamfundets kundvägledare
Högtryck hos Mäklarsamfundets kundvägledare

Högtryck hos Mäklarsamfundets kundvägledare

 / Medlem 17 september 2020  Mäklarsamfundets kundvägledare går mot all time high i samtalsmängd. Från 1 januari till 31 augusti tog kundvägledarna emot 3 156 samtal. Håller trenden i sig…

Fördela köpeskillingen före eller efter lån dragits av?
Fördela köpeskillingen före eller efter lån dragits av?

Fördela köpeskillingen före eller efter lån dragits av?

 / Juridik 20 augusti 2020  Inte sällan får vi frågor i samband med att säljare är oense om fördelningen av handpenning eller slutlikvid. Frågan om mäklarens roll har nyligen prövats i…

Förhandsavtal ogiltigförklarat av Stockholms tingsrätt
Förhandsavtal ogiltigförklarat av Stockholms tingsrätt

Förhandsavtal ogiltigförklarat av Stockholms tingsrätt

 / Juridik 4 juni 2020  Vi följer med spänning utvecklingen av praxis kring förhandsavtal för nyproducerade bostadsrätter och såsom tidigare har utlovats gör vi vårt bästa för att…

Branschorganisationernas rekommendation ang. force majeure-klausulen
Branschorganisationernas rekommendation ang. force majeure-klausulen

Branschorganisationernas rekommendation ang. force majeure-klausulen

 / Juridik 8 april 2020  Force majeure brukar anses innebära oförutsedda händelser vilka inträffar på grund av en oundviklig yttre kraft utanför parternas kontroll vilka ingen kunde…

Fulel prövat i tingsrätten
Fulel prövat i tingsrätten

Fulel prövat i tingsrätten

 / Juridik 12 mars 2020  Ansvaret för brister i elsäkerhet bör vara en mycket viktig fråga vid överlåtelser av begagnade bostäder. I två aktuella avgöranden har tingsrätter prövat vad…

Elsäkerhet – vanliga frågor till kundvägledarna
Elsäkerhet – vanliga frågor till kundvägledarna

Elsäkerhet – vanliga frågor till kundvägledarna

 / Bransch 30 januari 2020  En köpare bör utgå från att en äldre fastighet kan ha elinstallationer som är lika gamla som byggnaden. Elsystemet och andra installationer ingår normalt inte i…

Mäklarens ansvar för utformningen av avtalsvillkor
Mäklarens ansvar för utformningen av avtalsvillkor

Mäklarens ansvar för utformningen av avtalsvillkor

 / Juridik 18 oktober 2019  Användning av branschgemensamma avtal och skrivelser har många fördelar; men det hindrar inte att en mäklare alltid är skyldig att se till att avtalet som…

Aktuell praxis avseende förhandsavtal för bostadsrätt
Aktuell praxis avseende förhandsavtal för bostadsrätt

Aktuell praxis avseende förhandsavtal för bostadsrätt

 / Juridik 29 maj 2019  Alltsedan marknaden för nyproducerade bostadsrätter började stanna av för några år sedan har en av de mer centrala frågeställningarna varit under vilka…

Dolda bud igen – riskabelt men varken nytt eller olagligt
Dolda bud igen – riskabelt men varken nytt eller olagligt

Dolda bud igen – riskabelt men varken nytt eller olagligt

 / Juridik 28 mars 2019  Det har förekommit uppgifter i media om att förekomsten av så kallade dolda bud ökat på bostadsmarknaden. Det är knappast en nyhet att det är möjligt för…

Har du koll på köparens finansiering vid förmedling i små bostadsrättsföreningar?
Har du koll på köparens finansiering vid förmedling i små bostadsrättsföreningar?

Har du koll på köparens finansiering vid förmedling i små bostadsrättsföreningar?

 / Medlem 24 januari 2019  Det finns mycket som kan påverka bankens vilja att bevilja lån för bostadsköpare. Till exempel om köpet avser en bostad i en liten bostadsrättsförening. Vad bör…

Risker vid användning av bokningsavtal upprättat av byggbolaget

Risker vid användning av bokningsavtal upprättat av byggbolaget

 / Juridik 14 juni 2018  Fastighetsmarknadens reklamationsnämnd (FRN) har nyligen rekommenderat en fastighetsmäklare att betala skadestånd till två konsumenter i anledning av att…

Hur går ett tillträde till?

Hur går ett tillträde till?

 / Konsument 8 juni 2018  En tid efter kontraktsskrivning är det dags för tillträde, men hur går ett tillträde till? I ett sprillans nytt avsnitt av Konsumentkollen går Mäklarsamfundets…

Uppgift om förrådets area leder till tvister

Uppgift om förrådets area leder till tvister

 / Konsument 25 maj 2018  Den senaste tiden har jag som Mäklarsamfundets kundombudsman tagit emot ovanligt många samtal från både köpare och säljare gällande att lägenhetsförrådets…

Lästips: Boköpsfällan du vill undvika till varje pris

Lästips: Boköpsfällan du vill undvika till varje pris

 / Konsument 17 maj 2018  I veckan publicerade Di en artikel om att bostadskonsumenter riskerar att hamna i en situation där de tvingas bryta köpekontraktet. Något som kan bli mycket…

Svävarklausul/återgångsvillkor

Svävarklausul/återgångsvillkor

 / Konsument 22 mars 2018  Köpare och säljare kan ibland ha behov att i ett köpekontrakt avtala om att köpet ska återgå under vissa förutsättningar. I senaste avsnittet av Konsumentkollen…

Konsumentinsikt – konsumenternas vanligaste frågor om bostadsaffären

Konsumentinsikt – konsumenternas vanligaste frågor om bostadsaffären

 / Konsument 19 mars 2018  Mäklarsamfundets kundombudsman tar varje år emot över 3000 samtal från Sveriges bostadskonsumenter. Det ger ett omfattande underlag som visar vilka frågor som…

Konsumentkollen: Friskrivningsklausul

Konsumentkollen: Friskrivningsklausul

 / Konsument 8 mars 2018  Köpare och säljare kan avtala om en friskrivningsklausul, men vad innebär den? I det senaste avsnittet av Konsumentkollen går Mäklarsamfundets kundombudsman…

Ångerrätt – förmedlingsuppdrag

Ångerrätt – förmedlingsuppdrag

 / Konsument 22 februari 2018  Konsumentkollen är tillbaka med nya avsnitt! I detta avsnitt går Magnus Bäckström igenom vad du som säljare bör tänka på om du vill säga upp…

Kontraktsbrott vid nyproduktion av bostadsrätt

Kontraktsbrott vid nyproduktion av bostadsrätt

 / Juridik 15 februari 2018  Frågor kring kontraktsbrott i anslutning till förvärv av nyproducerade bostadsrätter är aktuella, inte minst på grund av stort medieintresse. I den här artikeln…

”Ändring av ägarandelar” – igen

”Ändring av ägarandelar” – igen

 / Juridik 30 november 2017  Mäklarsamfundet får ofta frågor från fastighetsmäklare som rör önskemål att ”ändra ägarandelar” på köparsidan mellan kontraktsskrivningen och tillträdet. Det…

Är muntliga överenskommelser om nedsättning av köpeskillingen bindande eller inte?

Är muntliga överenskommelser om nedsättning av köpeskillingen bindande eller inte?

 / Juridik 21 september 2017  Avtal om köp av fastigheter och bostadsrätter måste vara skriftliga för att överhuvudtaget vara giltiga. Men hur är det med muntliga överenskommelser om…

Högtryck hos Mäklarsamfundets kundombudsman

Högtryck hos Mäklarsamfundets kundombudsman

 / Konsument 17 augusti 2017  Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström tar varje år emot över 3 000 samtal från bostadskonsumenter. Under sommaren brukar aktiviteten avta något och…

Vilka ersättningsformer kan avtalas med mäklaren?

Vilka ersättningsformer kan avtalas med mäklaren?

 / Konsument 21 juni 2017  Om du ska anlita en mäklare finns olika alternativ hur mäklarens provision eller ersättning kan beräknas. I det senaste avsnittet av Konsumentkollen går…

Tvist efter köpet

Tvist efter köpet

 / Konsument 8 juni 2017  Får fastighetsmäklaren hjälpa till att reda ut tvister mellan köpare och säljare? I det senaste avsnittet av Konsumentkollen reder Mäklarsamfundets…

Mäklarens upplysningsplikt

Mäklarens upplysningsplikt

 / Konsument 24 maj 2017  Vad ska mäklaren informera om? Vilket ansvar har mäklaren om det finns fel och brister i bostaden? I avsnitt 17 av Konsumentkollen går Mäklarsamfundets…

Ändring av ägarförhållanden på köparsidan

Ändring av ägarförhållanden på köparsidan

 / Juridik 11 maj 2017  En av de mest frekventa frågorna som Mäklarsamfundets jurister får är vad som gäller om köparna av ett objekt önskar ändra ägarförhållandena mellan kontrakt och…

Köparens undersökningsplikt

Köparens undersökningsplikt

 / Konsument 27 april 2017  Funderar du på att köpa en bostad? Då har du en plikt att noggrant undersöka bostaden, en s.k. undersökningsplikt. I avsnitt 15 av Konsumentkollen förklarar…

Bostadsrättsupplåtelse när lägenheten inte tidigare varit en bostadslägenhet

Bostadsrättsupplåtelse när lägenheten inte tidigare varit en bostadslägenhet

 / Juridik 27 april 2017  Det har blivit allt vanligare att bostadsrättsföreningar upplåter t.ex. vindsutrymmen och f.d. hyreslokaler med bostadsrätt för att användas som bostäder. Det…

Vem ansvarar för det trasiga kylskåpet?

Vem ansvarar för det trasiga kylskåpet?

 / Konsument 12 april 2017  De absolut vanligaste frågorna till Mäklarsamfundets kundombudsman handlar om tvist kring fel och brister i bostaden exempelvis att kylskåpet gått sönder mellan…

Fel i objektsbeskrivningen

Fel i objektsbeskrivningen

 / Konsument 30 mars 2017  Om det efter köpet upptäcks fel i objektsbeskrivningen, t.ex. att årsavgiften till bostadsrättsföreningen inte stämmer, vem ansvarar för detta? I avsnitt 13 av…

Uppsägning av förmedlingsuppdraget med fastighetsmäklaren

Uppsägning av förmedlingsuppdraget med fastighetsmäklaren

 / Konsument 16 mars 2017  I veckans avsnitt av Konsumentkollen svarar kundombudsman Magnus Bäckström på frågan: Vad gäller om jag vill säga upp förmedlingsuppdraget med…

Säsongspremiär av Konsumentkollen!

Säsongspremiär av Konsumentkollen!

 / Konsument 2 mars 2017  Idag den 2 mars är det premiär för andra säsongen av Konsumentkollen. Under våren kommer Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström fortsätta att ge tips…

Om säljaren inte har flyttstädat, vad gäller då?

Om säljaren inte har flyttstädat, vad gäller då?

 / Konsument 22 december 2016  I säsongens tionde och sista avsnitt av Konsumentkollen svarar Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström på vad som gäller om köparen vid tillträdet…

Ytterligare bud innan kontraktsskrivning – vad gäller?

Ytterligare bud innan kontraktsskrivning – vad gäller?

 / Konsument 8 december 2016  Du har lagt bud på en bostad och säljaren vill skriva köpekontrakt med dig, men innan ni undertecknat avtalet inkommer ytterligare bud. Vad gäller då? Få svaret…

Vad ingår i köpet?

Vad ingår i köpet?

 / Konsument 24 november 2016  Vad brukar ingå och inte ingå när man köper en bostad? Hur är det med garderober, hatthyllor och badrumsskåp? Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström…

Om köparen inte kan betala vid tillträdet, vad gäller då?

Om köparen inte kan betala vid tillträdet, vad gäller då?

 / Konsument 10 november 2016  I sjunde avsnittet av Konsumentkollen svarar Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström på frågan – vad gäller om köparen inte kan betala vid tillträdet?…

Har jag rätt att få reda på vilka övriga budgivare är?

Har jag rätt att få reda på vilka övriga budgivare är?

 / Konsument 27 oktober 2016  I det sjätte avsnittet av Konsumentkollen svarar Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström på frågorna: Har jag rätt att få reda på vilka övriga budgivare…

Vad är ett förmedlingsuppdrag?

Vad är ett förmedlingsuppdrag?

 / Konsument 13 oktober 2016  Innan man anlitar en fastighetsmäklare kan det vara bra att ha koll på vilka typer av avtal som förekommer i samband med en bostadsförsäljning. I veckans…

Vilka lampor kan jag ta med mig när jag flyttar?

Vilka lampor kan jag ta med mig när jag flyttar?

 / Konsument 29 september 2016  Veckans fråga i Konsumentkollen handlar om belysning, vilka lampor kan jag ta med mig när jag flyttar? Vad är ett byggnadstillbehör och vad räknas som lös…

Jag hade högsta budet, men fick inte köpa. Varför?

Jag hade högsta budet, men fick inte köpa. Varför?

 / Konsument 15 september 2016  Tänk dig att du varit med i en budgivning och lagt det högsta budet. I tanken har du redan flyttat in, men plötsligt får du reda på att bostaden sålts till en…

Premiär för Konsumentkollen!

Premiär för Konsumentkollen!

 / Konsument 1 september 2016  Innan sommaren släpptes första avsnittet av Konsumentkollen som en teaser. Nu kör vi igång på riktigt! I varje nyhetsbrev under hösten kommer Mäklarsamfundets…

Köpekontraktet – den grundläggande köpehandlingen

Köpekontraktet – den grundläggande köpehandlingen

 / Juridik 18 augusti 2016  Högsta domstolen (HD): Vid motstridiga uppgifter i köpekontrakt och köpebrev för fast egendom bör köpekontraktet som regel läggas till grund för bedömningen av…

Smygpremiär för Konsumentkollen!

Smygpremiär för Konsumentkollen!

 / Konsument 30 juni 2016  Inslaget Konsumentkollen gjorde succé i bostadspodden Tak över huvudet och nu är det smygpremiär för Konsumentkollen i Mäklarsamfundets webb-tv! Här ger…

Mäklare meddelad varning pga för sen utbetalning av handpenning

Mäklare meddelad varning pga för sen utbetalning av handpenning

 / Juridik 29 oktober 2015  I ett tillsynsärende hos FMI har prövats huruvida en fastighetsmäklare har uppfyllt sin skyldighet att till säljaren snarast överlämna den handpenning som…

Varning från FMI pga. bristfälligt kontrakt avseende avstyckning

Varning från FMI pga. bristfälligt kontrakt avseende avstyckning

 / Juridik 11 juni 2015  FMI har nyligen prövat en fastighetsmäklares förmedling av en tomt som förutsatte en lantmäteriförrättning.

Varning från FMI pga otydligt tilläggsavtal

Varning från FMI pga otydligt tilläggsavtal

 / Juridik 28 maj 2015  FMI har nyligen prövat en fastighetsmäklares medverkan till utformningen av ett tilläggsavtal avseende säljarnas åtagande att avhjälpa fel och brister efter…

Optionsavtal för bostadsrätt

Optionsavtal för bostadsrätt

 / Juridik 2 april 2014  Det har sedan länge uppmanats till försiktighet i användandet av optionsavtal för bostadsrätter.

Visa fler Stäng

Nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad - få vårt nyhetsbrev!
Medlemmar får nyhetsbrevet automatiskt. Du som inte är medlem kan ta del av vår Integritetspolicy här.

Om Mäklarsamfundet

Om webbplatsen

  • Cookie-policy
  • Kalender
  • Nyheter

Följ oss

Följ oss

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • X
  • Youtube

© 2025 Mäklarsamfundet

08-555 00 900 ∙ info@maklarsamfundet.se ∙ Råsundavägen 4, Box 1487, 171 28 Solna