SkandiaMäklarna byter till Quedro och Mspecs nya mäklarsystem
Nyhet Bransch 13 januari 2021

Pressrelease - SkandiaMäklarna byter till Quedro och Mspecs nya mäklarsystem

SkandiaMäklarna byter idag till Quedro och Mspecs nya CRM- och mäklarsystem. Tjänsten, som levereras av Quedro och Mspecs i samarbete, har under hösten positionerat sig som det självklara valet för fastighetsmäklare i Sverige.

- Quedro och Mspecs har tillsammans presenterat en ny tjänst där våra användare får det absolut bästa från CRM och mäklarsystemstöd. Det är en tjänst med hög användarvänlighet som ger oss ett riktigt bra stöd på vår fortsatta tillväxtresa. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet med Quedro och få inleda en relation med Mspecs, säger Henrik Olausson VD för SkandiaMäklarna.

Quedro har stor erfarenhet av systembyte för nationella kedjor och har under projektets gång ansvarat för överföring av data och konfigurering av tjänsten efter SkandiaMäklarnas unika process. Projektet följer tidsplanen och övergången sker genom en “big bang” där 550 medarbetare samtidigt får tillgång till den nya tjänsten. Skiftet som nu sker för SkandiaMäklarna, och lanseringen av en helt ny tjänst för fastighetsmäklare i Sverige, innebär att ett paradigmskifte inleds. En modern användarvänlig tjänst utan kompromisser, oavsett om det gäller försäljningsprocessen, CRM eller mäklarsystem.

- Projektet har följt tidsplanen och samarbetet med SkandiaMäklarna har fungerat otroligt bra. Tillsammans är Quedro Mspecs det självklara valet för svenska fastighetsmäklare inför framtiden där vi har marknadens absolut mest moderna plattform och kompletta tjänst.2021 kommer bli ett mycket spännande år, säger Stefan Bjärkefur VD för Quedro och Marie Martinsson VD för Mspecs.

För mer information kontakta:
Henrik Olausson, VD på SkandiaMäklarna: 073-367 98 00
Marie Martinsson, VD på Mspecs: 072-155 58 19
Stefan Bjärkefur, VD på Quedro: 070-554 33 34

Fakta om SkandiaMäklarna
SkandiaMäklarna är ett av Sveriges största fastighetsmäklarföretag med cirka 550 medarbetare på 110 kontor runt om i Sverige, Spanien och Portugal. Företaget förmedlar privatboende, dvs. villor, bostadsrätter och fritidshus, samt kommersiella fastigheter såsom gods, gårdar och lantbruk.

Fakta om Mspecs, Mäklarsamfundet System i Sverige AB
Mspecs Mäklarsystem är ett mäklarsystem som utvecklats med ambitionen att underlätta vardagen för Sveriges fastighetsmäklare. Det är ett modernt, användarvänligt och driftssäkert system som ger mäklaren möjlighet att ägna mer tid åt sina kunder. Mäklarsamfundet system i Sverige AB "Mspecs" är ett helägt dotterbolag till Mäklarsamfundet.

Fakta om Quedro
Quedro är ett svenskt IT bolag som levererar tjänster för försäljning, kundprocesser, analys och CRM till fastighetsmäklare i Skandinavien och Europa. Vi bygger vår verksamhet på en modern plattform och brett tjänsteutbud i kombination med starka lokala samarbeten på varje geografisk marknad.

Skapad 13 januari 2021
Uppdaterad 27 februari 2023