Janette Cohen
Nyhet Bransch 16 december 2021

Reklamkoncept belyser familjelivet i Spanien

Spanien blir allt mer populärt bland barnfamiljer. Bosatt Costa Blanca har noterat intresset och lanserar ett annorlunda koncept för att visa upp hur familjelivet kan se ut när man flyttat till värmen.

Att Spanien lockar allt fler köpare rapporterade vi senast om i vårt förra nyhetsbrev – faktum är att försäljningarna ökat med hela 96 procent jämfört med samma period förra året. Barnfamiljer är särskilt intresserade av att flytta till Spanien, enligt SkandiaMäklarna. 

Företaget Bosatt Costa Blanca förmedlar bostäder i Spanien och har på sin sajt lanserat ett annorlunda koncept som kan tilltala just den växande målgruppen. 

- Vi har ett högt tryck denna höst och suget efter boende i solen är tydligt. Särskilt många frågor kommer från barnfamiljer. Det bästa sättet att visa hur det är att leva här är förstås att visa det! Därför tog vi hjälp av våra experter Liam 10 år och Ben 5 år, säger Janette Cohen, VD Bosatt Costa Blanca.

Liam och Ben fick hoppa in och leka minimäklare under sommaren och berättade vad de tyckte bäst om med livet i Spanien. Av det planerades och producerades 7 kortare filmer där de berättar om restauranger, sport, natur, äventyr, skola, stränder och Bosatt från ett familjeperspektiv. 

- Vi på Bosatt vill att det ska väcka nyfikenhet och visa hur underbart det är i Albir för oss barnfamiljer, det tycker jag att vi lyckats med, säger Janette.
 

Skapad 16 december 2021
Uppdaterad 20 februari 2023
Internationellt