Sökformulär

Köpa och sälja bostad

Mäklarsamfundets kundombudsman ger information och vägledning till bostadskonsumenter i frågor om att köpa och sälja bostad samt om mäklartjänsten.


Mäklarsamfundets kundombudsman Magnus Bäckström ger information och vägledning per telefon till kunder som har kontakt med Mäklarsamfundets medlemmar. Kundombudstelefonen ringer i ett. Magnus har mer än tio års erfarenhet från mäklaryrket och är glad över att i rollen som kundombudsman kunna bidra till ökad kunskap om mäklartjänsten - och samtidigt kunna ge Mäklarsamfundets medlemmar aktuell information om vilka frågor kunder över hela landet har kring livets kanske viktigaste affär - bostadsköpet.

Det är många som ringer samtidigt och kön är ofta väldigt lång. Istället för att vänta i telefonkö kommer du få lämna ditt telefonnummer och bli uppringd när det blir din tur. Har du inte blivit uppringd innan dagens slut, eller inte har möjlighet att svara när vi ringer tillbaka, ber vi dig att kontakta oss på nytt igen. 

Under Frågor & svar samt under Faktablad & råd hittar du svar på många av de vanligaste frågorna, som är aktuella för dig som konsument i en bostadsaffär.
 


Telefon: 08-83 22 66

Telefontider:
Måndag 09.00-12.00, samt 17.00-19.00
Tisdag-torsdag 09.00-12.00
(undantag kan förekomma)


Konsumentkollen

Följ Konsumentkollen på Facebook!

Få tips och råd från Mäklarsamfundets kundombudsman, information, nyheter och mycket mer på Konsumentkollens Facebook-sida!

Sök Mäklare

Sök fastighetsmäklare

Länkar

Ett urval av länkar till andra webbplatser med bra information för dig som bostadskonsument.