Branschgemensam kampanj för fastighetsmäklarnas anseende - Fastighetsmäklarna ABC
Nyhet Bransch 23 april 2020

Branschgemensam kampanj för fastighetsmäklarnas anseende – snart smäller det!

Vi har tidigare berättat för er att Mäklarsamfundet och Fastighetsmäklarförbundet kommer att gå in i en branschgemensam kampanj med syfte att stärka fastighetsmäklarbranschens anseende. Vi har också bett om att få ta del av era bästa yrkeshistorier och fått in massor av intressanta, roliga, spännande och ibland helt vansinniga berättelser. Vi har kokat ihop dem. Nu är det snart dags för lansering.

I slutet av maj, närmare bestämt. Då kommer ni äntligen att få stifta bekantskap med det nya fastighetsmäklarföretaget Fastighetsmäklarna ABC – ett fiktivt fastighetsföretag som med humor och värme kommer att förmedla värdet av den svenska fastighetsmäklartjänsten via olika digitala plattformar.

Det visar sig gång på gång att de allra mest framgångsrika kampanjkoncepten är de som långsiktigt bygger en relation till konsumenten och får dem att skratta och känna. Det är just det som Fastighetsmäklarna ABC ämnar att göra, när de gång på gång hamnar i dråpliga och tillspetsade situationer som i slutändan alltid visar vilken nytta en fastighetsmäklare faktiskt gör för både köpare och säljare i bostadsaffären.

Genom ett gott samarbete med Fastighetsmäklarförbundet och den byrå vi upphandlat samt en förankring i referensgrupper med fastighetsmäklare i de båda organisationerna så ser vi fram emot en framgångsrik kampanj för att stärka anseendet för branschen.
 

Skapad 23 april 2020
Uppdaterad 8 mars 2023
Branschen