Sökformulär

”Vi vill förenkla vardagen”

<< Tillbaka till nyhetsbrevet


16 mars 2017

Willis Towers Watson utökar sitt Dolda fel-team med två nya medarbetare. Anna Hårdén som tidigare arbetat som fastighetsmäklare, och Marie Gulbrandsen som har lång erfarenhet av att svara på frågor om dolda fel och dolda felförsäkringar. 

Anna Hårdén – Operations Handler

Hej Anna, berätta mer om din nya roll på Willis Towers Watson!
– Vid kontakt med vår Säljservice är det mig ni oftast pratar med. Jag guidar och svarar på frågor rörande det mesta kring Uppdaga dolda felförsäkringarna. Exempelvis hjälper jag till med frågor kring val av dolda felförsäkringsprodukt samt att förklara de praktiska frågorna kring faktureringen, anmälningen samt betalningen. Jag jobbade själv som fastighetsmäklare tidigare vilket innebär att jag har full insyn i mäklarbranschen och känner till yrket och arbetsprocessen till mångt och mycket. Jag förstår vikten av att varje tjänst/produkt ska vara enkel att förstå och lättillgänglig.

Vilken är den vanligaste frågan du får om dolda felförsäkringar?
– En vanlig fråga är när i försäljningsprocessen det är aktuellt med en dolda felförsäkring. Våra Uppdaga dolda felförsäkringar börjar gälla när hela premien är betald så svaret är att det är bra så tidigt som möjligt för att inte riskera att detta inte hinns med i samband med tillträdet och övriga flyttbestyr.

Övriga frågor som vi ofta får är även:

• Finns det en tecknad försäkring på denna fastighet?
• Vi har en skada i fastigheten, tror ni att detta kan vara ett dolt fel?
• Hur går köparen vidare med anmälan och kan ni råda dem i hanteringen av anmälan?

Dessa frågor och många andra besvaras varje dag av vår Säljservice.

Hur kan du förenkla och underlätta vardagen?
– Med den kunskap om dolda fel och dolda felförsäkringar som jag har kan samtliga parter känna sig trygga i att ställa frågor till mig gällande våra Uppdaga dolda felförsäkringar. Min ambition är att ge snabb återkoppling och att aldrig låta ett ärende dröja. Vi mäter våra svarstider både på telefon och på inkommande mail och strävar efter att hela tiden vara så tillgängliga som möjligt. Vi arbetar kontinuerligt med förfining av servicen och processerna med förhoppning om att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt att komma i kontakt med oss.


Marie Gulbrandsen – Sales Associate

Hej Marie, berätta mer om dig själv och din bakgrund!
– Innan jag började på Willis Towers Watson har jag under många år arbetat inom yrken som har med hemmet att göra och genom detta har jag haft mycket kontakt med fastighetsmäklare. Det har varit allt ifrån den finansiella lösningen till lösningar gällande hemmet i form av planlösning, inredning och belysning. Under flertalet år av min tid på Willis Towers Watson har jag arbetat på vår Säljservice och därigenom samlat på mig en djup kännedom om de frågeställningar som kan dyka upp inom detta område. Frågorna var – och är fortfarande – många och varierande. Från och med i höstas reser jag runt i Sverige och besöker fastighetsmäklare.

Vad innebär din nya roll?
– Min uppgift är att informera och fånga upp frågor och förväntningar som finns. Vår strävan och vårt mål är att de försäkringar vi erbjuder ska upplevas enkla att förstå och att vår service ska möta förväntningarna. Jag stortrivs i denna roll; att få möjligheten att möta personer som, liksom jag själv, har ett intresse för människor och där hemmet är en gemensam nämnare. Att hitta lösningar är en stor del av jobbet och de frågor jag inte kan svara på direkt ser jag helt enkelt till att ta reda på. Jag ser mig själv som en resurs när det gäller allt som har med Uppdaga dolda felförsäkringarna att göra. I just Uppdaga dolda felförsäkringarna vill jag passa på att nämna att skaderegleringen hanteras direkt av försäkringsbolaget och inte av Willis Towers Watson.

Vad är det bästa med att resa runt i Sverige?
– Det ger en verklighetsbaserad bild över vad som fungerar bra och var det finns möjligheter till att ytterligare förfina processen och vår service. Jag tycker också att det är väldigt givande med det personliga mötet för att få en ökad förståelse och insyn i vardagen. Mina ledord, som jag alltid jobbar utifrån är - enkelt och smidigt. Jag ser fram emot ännu fler personliga möten och att höra mer om hur vi kan hjälpa till på bästa sätt!

Läs mer om dolda fel och Uppdaga dolda felförsäkringar på www.doldafel.se.