Sökformulär

Lockar din hemsida kunder till att ta kontakt med dig?

<< Tillbaka till nyhetsbrevet


2017-05-11



Med två miljoner unika besökare varje vecka är det lätt att tro att det räcker att synas på Hemnet för att lyckas. Men ofta landar kunden direkt eller indirekt på din hemsida, vilket gör det till den viktigaste kanalen för att få kunden att vilja ta kontakt med dig.


Idag börjar över 80% sin köpprocess på Google, berättar Staffan Marmolin, marknadsstrateg på webbyrån Smelink. Sannolikheten är stor att säljare av fastigheter kommer direkt till din hemsida via en sökning, och att köpare klickar sig dit via Hemnet. Därför är det viktigt att hemsidan upplevs som professionell och användarvänlig, att designen är mobilvänlig och innehållet sökmotorvänligt.

Många mäklare ägnar redan mycket tid till att lägga upp objekt och information i sitt mäklarsystem. Tanken på att lägga energi även på hemsidan kan kännas jobbig.

– Vi har utvecklat en färdig API-koppling till Vitecs mäklarsystem som gör att det räcker att lägga in ett objekt i mäklarsystemet för att det automatiskt ska publiceras på hemsidan, säger Staffan Marmolin. Det gör det enkelt och tidsbesparande för dig som mäklare. Vi kan även göra kopplingar till andra mäklarsystem, som till exempel Mspecs.

Åkessons Mäklarbyrå i Växjö ser hemsidan som den viktigaste delen i sin digitala närvaro och har låtit Smelink utveckla deras hemsida.

– Hemsidan har fått en ny modern kostym och genom koppling till Vitec har den blivit användarvänlig både för oss själva och besökarna. Vi har fått mycket positiv respons från såväl köpare som säljare, berättar Emelie Svensson, mäklare på Åkessons.

Läs hela intervjun med Emelie Svensson på Åkessons Mäklarbyrå >>

Smelink