Sökformulär

Låt dina vänner boosta din bostad

<< Tillbaka till nyhetsbrevet


2016-04-07

Mäklarhuset lanserade nyligen ett nytt verktyg, Mäklarhuset Friends, som gör säljarens sociala medie-nätverk till en integrerad del av bostadsförsäljningen. Idén med verktyget är att förmedla känslan av vad som gör bostaden unik.

– Det här är ett helt nytt sätt att skapa engagemang och dra nytta av kraften i sociala medier vid en bostadsförsäljning. Att låta privatpersoner tycka till om en bostad och tipsa om saker i området ger ett oslagbart mervärde till spekulanter utöver sakinformationen som vi som mäklarföretag står för, säger Erik Wikander, vd Mäklarhuset.

Mäklarhuset Friends bygger på en holländsk plattform som idag används av 70 procent av mäklarföretagen i Holland. I Holland har verktyget hittills använts i 250 000 bostadsannonser och engagerat tre miljoner holländare att ge omdömen.

I verktyget Mäklarhuset Friends skapar säljaren innehåll till bostadsannonsen såsom bilder, filmer och tips. Därefter bjuder säljaren in sina vänner. De kan då lägga in rekommendationer, bilder och berättelser samt dela bostaden via sociala medier.

– Mäklarhuset Friends är ett viktigt sätt för oss att visa att vi leder den digitala utvecklingen i branschen. För kunderna är det ett enkelt och smidigt sätt att göra bostadsförsäljningen mer effektiv och dynamisk, säger Erik Wikander.

Läs med om Mäklarhuset Friends här:
http://www.mynewsdesk.com/se/maklarhuset/pressreleases/maeklarhuset-lans...

http://www.maklarhuset.se/salja-bostad/friends

Caroline Berg
Redaktör