Sökformulär

Fler affärer genom Hemnets nya satsning

<< Tillbaka till Bransch


2015-02-05



Dubbelt så stor yta, fyra gånger så stor objektsbild och plats för mäklarföretagets logotyp, så kommer Hemnets nya annonsformat, Mittuppslaget, att se ut.


Mäklarna har länge efterfrågat ett annonsformat där de kan exponera sitt varumärke på Hemnet. Den 16 februari lanserar Hemnet annonsformatet Mittuppslaget som ger bostadsannonsen dubbelt så stor yta i träfflistan, fyra gånger så stor objektsbild och plats för mäklarföretagets logotyp.
– Vi är övertygade om att Mittuppslaget är ett kraftfullt sätt för mäklarna att synas och möter behovet av bättre digitala annonsmöjligheter. Mittuppslaget skapar helt enkelt förutsättningar för fler och bättre bostadsaffärer, säger Mats Brandt, VD för Hemnet.

Mittuppslaget ska erbjudas till ett pris så att både små och stora mäklare ska få möjlighet att exponera sig ytterligare.
– Ambitionen är att mäklarkontoren, små som stora, ska kunna effektivisera sin marknadsföring. För att ytterligare säkra oss om att detta inte blir en produkt enbart för större mäklarföretag, erbjuder vi ingen möjlighet till årsbokning, säger Mats Brandt.

Från säljarnas håll har Hemnet fått önskemål om att de vill kunna differentiera sig och lyfta fram sin egen bostad mer.
– Med Mittuppslaget blir bostadsannonsen svår att missa vilket ger större chans till ett ökat intresse, fler budgivare och i slutänden ett högre pris. Vi tror att säljarna definitivt kommer vara intresserade av denna möjlighet, säger Mats Brandt.

Caroline Berg
Redaktör